“Nobody wants to see those ads. Some ads are clever, you know. You watch the Superbowl and you see like a funny ad or a clever ad, and there is some art behind it. You know, composition and color, there’s some appreciation. But then when it’s that big and in-your-face and it’s so aggressive; you get kinda tired of it. You’re like, Damn, I wish that shit would just like disappear. And then someone like Poster Boy comes by and just says, “Fuck it.” I’m going to cut it down with same razor I use in the subway..there are things out there that are not right and probably always will be things that are not right, and you have to decide your level of involvement and how you have to change that. I’ve decided that as a human being, as Henry Matyjewicz, as an artist, as a citizen, as an American. I understand what I can do and what I want to do and my involvement; and I think people should do that too and not be afraid to get arrested because that fear is why were are in this predicament—this moral predicament— in the first place, you know. You need to stop being scared and being empowered and thinking you can make a difference.”
http://discosalt.com/blog/2009/08/17/is-poster-boy-back/ 에서
그러나 사실 포스터보이의 독특한 작업방식의 시발점은 '양식적인 측면으로부터의 고심'이 아닌 그의 정치적 신념에서부터 비롯된 것으로 보인다. 위 포스터보이의 말을 대충 축약해 보자면 "누구도 이 영악한 광고들을 보길 원치 않아. 눈앞에서 꺼져줘!" 정도 될 것 같다. 포스터보이는 자신의 이같은 정치적 신념을 예술적으로 그리고 아주 급진적으로 풀어가고 있는 것이다. 광고문구를 짜집기해 개그 돋는 문구나 날카로운 메시지를 만들고 이리저리 혼합해 우스꽝스럽거나 인상적인 비주얼을 만들어내는 그의 작업은 풍자와 해악으로 가득하다.
http://www.brooklynstreetart.com/theblog/?p=20809
http://www.flickr.com/photos/26296445@N05/
아래는 뉴욕의 거리 및 공공장소에서 테이프를 활용해 입체감을 표현하는 스트릿 아트로 화제를 모은 바 있는 아티스트 Aakash Nihalani(아카쉬 니하라니)와 콜라보레이션 작업들. 이름으로 보아선 인도사람인 것 같은데 여튼 아쉬카 니하라니의 작품들은 작가의 홈페이지에서 감상이 가능하다.
http://www.aakashnihalani.com/
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